Botoks Migren Tedavisi

Botoksla Migren Tedavisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Botoksla migren tedavisi çoğu kişinin pek fazla bilgisinin olmadığı bir konu…Günümüzde uzun yıllardır pürüzsüz bir cilt elde edilmesini sağlayan Botoks enjeksiyonundan pek çok kişi haberdardır. Ancak Botoks ayrıca kronik tıbbi durumlardan muzdarip birçok kişi için de bir çare olabilir. 2010 yılında, Botoks’un kronik migren tedavisinde kullanımı onaylanmıştır ve birçok hasta pozitif geri dönüşler vermiştir.

Ne Tür Baş Ağrısında Botoks Etkili Oluyor?

Botoks’un sadece kronik migrenler için FDA onayı vardır. Migren hastaları tanımına ayda 15 veya daha fazla gün baş ağrısı yaşamış kişiler dahil edilir. Baş ağrısı ne kadar sık ​​yaşanıyorsa, hastanın Botoks’tan aldığı verim okadar yüksek olmaktadır. Ayda 15’ten az baş ağrısı yaşayan hastalar için Botoks önerilmez.

Botoks Nedir?

Botoks, bakteriler tarafından üretilen bir nörotoksin olan bir botulinum toksini türüdür. Botox botulinum toksini saflaştırıldığında ve belirli bölgelerde küçük dozlarda kullanıldığında, yaklaşık 4-6 ay boyunca kas kasılmalarını geçici olarak azaltır.

Botoks Nasıl Etki Eder?

Botoks, baş ağrılarına sebep olan ağrı liflerinin etrafına enjekte edilir. Botoks, enjekte edildiği yere sinir uçlarına girer ve ağrı iletiminde yer alan kimyasalların salınmasını engeller. Bu, beyindeki ağrı ağlarının aktivasyonunu önler.

Botoks, migren tipi baş ağrılarını başlamadan önce önler, ancak etki etmesi zaman alır. Etkileri en üst düzeye çıkarmak için ikinci ve üçüncü seansların uygulanması gerekebiliyor.

Bir seansın etkisi yaklaşık 10-12 hafta sürer ve hastalar iki Botoks tedavisinin baş ağrılı gün sayısını yaklaşık % 50 azalttığını bildirmiştir.

Botoksla Migren Tedavisinden Kimler Faydalanabilir?

FDA, 18 yaş ve üstü yetişkinlerde kronik migreni tedavi etmek için Botoks kullanımını onaylamaktadır. Botoks, çocuklar veya ergenler için kullanılmamalıdır.

Tedavi Nasıl Gerçekleştirilir?

Botoks migren tedavisinin ilk seansı, yaklaşık 20 dakika kadar sürer. Doktor, işlem için çok küçük bir iğne kullanır. Ciltteki kaslara az miktarda Botoks enjekte eder. Her tedavi, tipik olarak baş ve boynun yedi kilit noktasına yapılan enjeksiyonları içermektedir.

Botoks ile migren tedavisinde en yaygın yan etki, boğaz ağrısıdır ve bu rahatsızlığı azaltmak için bir buz torbası kullanmanızı öneririz.

Botoks’tan maksimum faydayı görmek altı ay kadar sürebilir. Bu arada, ilaç etkileşimi riski olmayan düzenli ilaçlarınıza devam edebilirsiniz.