Selülit Tedavisi

Selülit sizi rahatsız ediyorsa yalnız değilsiniz. Selülitten kurtulma – veya en azından azaltma – arzusu günümüzde çok çeşitli tedavilerin geliştirilmesini sağlamıştır. Piyasada mevcut olan tedaviler içerisinde hangisinin işe yarayacağını bilmek zor olabilir.

Genetiğinizi, hamilelikte aldığınız kiloları veya masa başında oturmak zorunda olduğunuz sandalyeyi suçlayabilirsiniz. Sebep ne olursa olsun, selülitten rahatsız olan sadece siz değilsiniz.

Araştırmalara göre, 20 yaş üstü kadınların %80’inde selülit olduğu tahmin ediliyor. Selülit oluşumu, yaşamın doğal (ve çoğumuz için son derecede sinir bozucu) bir parçasıdır. Selülit oluşumuna sebep olan yağ tabakası, cilt yüzeyinin altındaki odacıklarda birikir ve vücudunuzdaki diğer yağlardan farklı olarak diyet veya egzersiz ile tam olarak yok olmazlar. Selülitler yumuşak bir doku gibi görünürler ancak, cilt yüzeyinin altında biriken bu minik yağ oluşumları, losyon veya kremlerle hatta yoğun egzersizlerle bile yok etmenin zor olduğu sert bir maddedir. Gözle görünür şekilde yok etmek için uygulanacak olan tedavinin, bu yağ tabakasını fiziksel olarak parçalaması gerekmektedir. Yağ alma ameliyatları bu yağ yataklarını kırabilir ve genellikle etkili olsa da, pek çok kişi, herhangi bir istirahat ve risk gerektirmeyen, ameliyatsız tedavileri tercih etmektedirler.

Selülit Neden Oluşur? Kadınlarda Daha Sık Görünmesinin Sebebi Nedir?

Dr. Buket Yıldırım:”Genetik faktörler dışında, selülit oluşumu östrojen hormonu salgısıyla yakından ilişkilidir, bu nedenle özellikle hamilelik dönemlerinde selülit oluşumu artabilir.” şeklinde ifade ediyor. Bu da, selülitin neden daha çok kadınların bir problemi olduğunu açıklıyor. Sıklıkla, kalça, bacak ve karın bölgesinde oluşur ve cilt dokusunu büzüştürdükçe daha belirgin şekilde görünürler.

Piyasada selüliti tamamen ortadan kaldırdığını iddia eden birçok cihaz veya krem var. Ancak selülit, cildin derin seviyelerinde oluştuğu için tedavisi son derece zordur. Günümüzde en çok tercih edilen ve en etkili selülit tedavilerinden birisi VelaShape III sistemidir.

VelaShape III

Bu el tipi cihaz, yağ hücrelerinin ve yağ odacıklarının gerçek boyutunu küçültmek ve lenfatik drenajı arttırmak için; kızılötesi ışık, radyofrekans, masaj ve vakum kuvvetini bir arada kullanan bir teknik uygular.

VelaShape, selülitleri azaltmanın yanı sıra, vücudunuzdaki problemli bölgeleri sıkılaştırarak şekillendirir. Vücudunuzu yeniden sevmenin ve özgüveninizi geri kazanmanın en etkili ve en basit yoludur.

FDA onaylıdır ve invaziv olmayan bir tedavi olarak kabul edilir (yani enjeksiyon, kesi veya ameliyat gerektirmez). Sonuçlar yaklaşık dört seanslık bir tedaviden sonra ortaya çıkmaya başlar. En sık tedavi edilen bölgeler: bacaklar, kalça, üst kol ve karın bölgeleridir. Sadece selülitlerin görünümünü azaltmak için değil aynı zamanda, vücut şekillendirme, selülit oluşumunu önleme, cildi sıkılaştırmak ve vücudu şekillendirmek için de kullanılmaktadır. Bu tedavi, tüm cilt tipleri için uygundur ve çene altı gibi en hassas bölgelerde bile uygulanabilir. İşlem mevsim ne olursa olsun gerçekleştirilebilmektedir. İşlemden sonra istirahat süresi gerektirmediği için, tedavi sonrasında günlük aktivitelerinize kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Haftada bir gerçekleşecek 4-6 tedaviyi takiben, elde edilen sonuçları korumak için her 3-6 ayda bir devam seansları ile desteklenebilir.

İşlem, uygulama yapılan bölgeye bağlı olarak, 20 dakika ile 1 saat kadar sürer. Herhangi bir ağrı veya acı hissi yok denecek kadar azdır. Hastaların çoğu sonuçları yaklaşık dört hafta gibi kısa bir süre içinde gözlemlemeye başlar.